Markkinoi niin, että asiakas innostuu
Markkinointi ei ole pelkkää mainontaa – se on asiakkaan auttamista ja vuoropuhelua. Kun tunnet kohderyhmäsi ja heidän tarpeensa, osaat viestiä yrityksesi tarjonnasta kiinnostavasti ja vakuuttavasti. Hyvä markkinointi tekee näkyväksi sen, mitä arvoa tuotat asiakkaalle.
Lähes jokaisen yrittäjän on markkinoitava – asiakkaat eivät löydä luoksesi sattumalta. Hyvä idea, laadukas tuote tai edullinen hinta eivät yksin riitä, jos kukaan ei tiedä niistä. Panosta siihen, että yrityksesi näkyy, kuuluu ja erottuu.
Markkinointi on myös tapa rakentaa brändiä, eli mielikuvaa siitä, millainen yritys olet. Nimi, visuaalinen ilme, sävy, arvot ja asiakaskokemus muodostavat kokonaisuuden, joka joko houkuttelee tai karkottaa.
Asiakaskokemus on markkinoinnin ytimessä. Se syntyy jokaisessa kohtaamisessa – viestissä, toimituksessa, palautteeseen vastaamisessa tai ongelman ratkaisussa. Positiivinen kokemus lisää luottamusta ja saa asiakkaan palaamaan.
Muista, että asiakkaat etsivät ratkaisuja – eivät pelkkiä tuotteita tai palveluita.
Tekoäly voi auttaa ideoinnissa, sisällöntuotannossa tai vaikkapa hakukoneoptimoinnissa, mutta viestin ytimessä on edelleen ihminen: sinä ja asiakkaasi.
Tarvitsetko apua?
3. Yritystoiminnan arki ja sen hallinta
Aiheeseen liittyvät työkalut
Kannattavuuslaskemat
Kaikki tarvittavat laskelmapohját yhdessä paketissa
Seuraavat vaiheet
Kirjanpito kuntoon
Opi kirjanpidon perusteet ja velvollisuudet
Tilitoimiston valinta
Kuinka valita sopiva tilitoimisto