Laatu | Laatupolitiikka

Etusivu » Tietoja ja tuloksia » Laatu, Laatupolitiikka

Laadukas yritysneuvonta perustuu sertifioituun ja yhtenäiseen toimintamalliin

ISO 9001:2015 Sertifioitu toiminta

Kansainvälisesti tunnustettu laatustandardi

Uusyrityskeskus®-toiminta on ISO 9001:2015 -standardin mukaisesti sertifioitua asiantuntijaneuvontaa, jonka tavoitteena on varmistaa aloittavan yrittäjän saaman palvelun korkea laatu, vaikuttavuus ja tasalaatuisuus koko Suomessa.

Laatujärjestelmä on ollut osa verkoston toimintaa vuodesta 2009 alkaen, ja sen ylläpidosta ja johtamisesta vastaa Suomen Uusyrityskeskukset ry. Sertifiointi on ulkopuolisesti auditoitu ja myönnetty Kiwa Sertifiointi Oy:n toimesta.

Yhtenäinen toimintamalli – paikallinen vaikuttavuus

Laatujärjestelmä nojaa verkoston omaan Konseptikäsikirjaan, joka kuvaa aloittavan yrittäjän neuvontaprosessin ydinvaiheet ja ohjaa käytännön työtä jokaisessa keskuksessa. Konseptikäsikirja puolestaan perustuu ISO-standardin vaatimuksiin ja tuo ne lähelle arjen neuvontatilanteita – varmistaen tasalaatuisuuden ja jatkuvan kehittämisen.

Tunnuslukuja ja laatutyön vaikutuksia

  • Verkostossa mukana 44 Uusyrityskeskusta, laajentuminen on jatkuvaa
  • Kaikki varsinaiset jäsenet kuuluvat osaksi ISO-sertifioitua järjestelmää
  • Asiakastyytyväisyys 4,6 / 5
  • Neuvontaa saa vuosittain yli 14 000 asiakasta – tuloksena tuhansia uusia yrityksiä

Laatujärjestelmä mahdollistaa:

  • Vertailukelpoiset vaikuttavuusluvut ja asiakaspalautteen hyödyntämisen
  • Yhtenäiset kehittämis- ja auditointikäytännöt koko verkostossa
  • Ennakoivan ja suunnitelmallisen johtamisen, jonka tukena on konkreettinen suunnitelma

SUK:n Laatupolitiikka

Suomen Uusyrityskeskukset ry:n Missio

Suomen Uusyrityskeskukset ry:n tavoitteena on kannattavan ja kasvavan yritystoiminnan syntyminen Suomeen. Toimimme uusyrittäjyyden ja Uusyrityskeskusten yhteistyöjärjestönä: vaikuttajana, kehittäjänä, edunvalvojana ja aktiivisena keskustelijana.

Ylläpidämme ja luomme yhteyksiä yritystoimintaa edistävien toimijoiden ja elinkeinoelämän välillä sekä kotimaassa että ulkomailla. Järjestämme uusyrityskeskuksille ja yhteistyökumppaneillemme valmennus-, koulutus- ja keskustelutilaisuuksia sekä verkostoitumismahdollisuuksia ja sidosryhmätapahtumia.

Paikalliset Uusyrityskeskukset

Paikalliset Uusyrityskeskukset tavoittelevat kannattavan ja kasvavan yritystoiminnan syntymistä Suomeen. Uusyrityskeskukset ylläpitävät ja luovat paikallisella ja alueellisella tasolla yhteyksiä yritystoimintaa edistävien toimijoiden ja elinkeinoelämän välillä.

Palvelutarjonta: Uusyrityskeskukset tuottavat pääasiassa kuntarahoitteisesti alkavien yrittäjien neuvontapalveluita sekä muita yritysneuvontapalveluita, jotka ovat asiakkaille maksuttomia.

Laatupolitiikan Periaatteet

Uusyrityskeskusten laatupolitiikkaan kuuluu asiakastarpeiden mukainen laadukkaiden palveluiden kehittäminen ja tuottaminen.

Laatujohtaminen on osa toiminnan suunnittelua ja toiminnan hyvää laatua sekä vaikuttavuutta pyritään tuomaan esiin ja näkyviin. Kannustamme ja velvoitamme henkilöstöä ja verkostoa osallistumaan laadun kehittämiseen.

Organisaatio ja sen toimiva johto ovat sitoutuneet standardiin ja konseptikäsikirjaan, niiden vaatimusten täyttämiseen ja kehittämiseen sekä toimintojen ja prosessien jatkuvaan parantamiseen.

ISO 9001 -sertifiointi: Suomen Uusyrityskeskukset ry sekä sen varsinaiset jäsenet, eli uusyrityskeskustoimintaa harjoittavat yritysneuvontaorganisaatiot, ovat ISO 9001-standardoituja.